10 de març del 2011

Les TIC al Currículum d'Educació Infantil.

Aquesta és la següent tasca amb la que seguiré el meu itinerari per aquest món dels blogs, en aquesta ocasió tractaré un tema molt interessant com és la incorporació de les TIC al curriculum d’Educació Infantil i per altra banda seguiré navegant per la web en busca les opinions dels investigadors en referència a aquest.
Una vegada realitzada la lectura del decret del primer i segon cicle d’Infantil i la recerca d’opinions d’experts, vaig a destacar cinc punts rellevants sobre aquesta temàtica.

Per començar pense que en aquesta etapa els els dona molta importància ja que es dedica un bloc, en concret el Bloc 4, per a concretar els objectius de les noves tecnologies de la informació i de la comunicació i de quina manera aplicar-les a l’aula, com per exemple, produccions infantils senzilles amb ajuda d’aquestes.

Per altra banda les noves tecnologies de la informació i de la comunicació al decret s’inclouen a totes les àrees, ja que aquestes es poden treballar de manera global. És molt important que el docent presente una actitud oberta cap a  les TIC.

Les noves tecnologies es poden descobrir en aquestos cicles de manera global però no per això es pot aprofundir menys en aquest món. Ja que si el docent utilitza les TIC com a recurs d’aprenentatge a l’aula permetrà a l’alumnat conèixer millor el món que l’envolta com un món en constant canvi ampliant els seus coneixements.

Aquestes permeten que l’alumnat s’agrupe de diferents maneres a  l’aula facilitant-ne així la comunicació i la interacció entre ells, conduint d’aquesta manera també a desenvolupar les habilitats comunicatives en les ambdues llengües cooficials al nostre territori.

A més a més des de l’escola s’ha d’educar al nostre alumnat per a que siguen conscients de la necessitat d’un ús moderat dels mitjans audiovisuals i de les tecnologies de la informació i la comunicació.

A tall de conclusió, pense que les aules a la Comunitat Valenciana no estan a hores d’ara ben equipades pel que fa a noves tecnologies. Ja que a la major part d’elles no es compta amb pissarra digital, la qual cosa ens fa anar endarrerits respecte altres comunitats autònomes.Per exemple a Catalunya a les aules es compta amb pissarres digitals no sols a les escoles sino també a les universitats.

Pense que si realment es té intenció de formar docents preparats per al segle XXI, s’han de promoure des de les institucions la seua formació, i dotar d’ajudes econòmiques projectes per a la formació del professorat en actiu. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada